Prijímací pohovor na vysokú školu v Dánsku

NA ČO SA PRIPRAVIŤ PRI PRIJÍMACOM POHOVORE NA VYSOKÚ ŠKOLU V DÁNSKU?

Vedeli ste, že na vysokú školu do Dánska nerobíte žiadne prijímačky? Niektoré školy si môžu overiť Vaše schopnosti a motiváciu prostredníctvom naplánovaného Skype pohovoru, kde si otestujú vaše komunikačné schopnosti v angličtine. Aby sme vás ušetrili pred prípadným stresom, rozhodli sme sa pre vás pripraviť zoznam otázok, na ktoré sa vás môžu pri pohovore pýtať. Pokiaľ ste sa dostali až k interview, určite sa nemáte čoho obávať - je to dobré znamenie, že od prijatia na dánsku vysokú školu vás delí už len krôčik! :)

 

Každá škola štruktúruje interview trochu inak, avšak uvedieme tie najčastejšie otázky:

 

1. PREDSTAVTE SA PÁR VETAMI (INTRODUCE YOURSELF IN A FEW SENTENCES)

S touto na prvý pohľad jednoduchou otázkou sa stretnete takmer všade, či už ide o školu alebo o samotnú prácu. Najlepšou odpoveďou na túto otázku je v prvom rade stručné predstavenie a zmienenie sa o svojich doterajších úspechoch.

 

2. PREČO STE SA ROZHODLI PRÁVE PRE NAŠU UNIVERZITU? VIETE NIEČO O ŠTÝLE VZDELANIA V DÁNSKU? (WHY DID YOU CHOOSE OUR UNIVERSITY? DO YOU KNOW SOMETHING ABOUT DANISH WAY OF TEACHING?)

Dáni majú radi kvetnaté reči a rozsiahle popisy :). Keďže však pri interview nebudete mať toľko času, určite je dobré v prvom rade vychváliť školu. Koľko ste o nej už počuli a čítali a aké má dobré renomé. Najideálnejšie je to prepojiť aj s odborom, ktorý ste si vybrali, aby tak mali istotu, že ste pevne rozhodnutí a o danú tému sa ďalej zaujímate. Je takisto dobré sa zmieniť o tom, že vám toto štúdium pomôže v budúcom zamestnaní. Určite odporúčame pozrieť sa predtým na školské stránky a zistiť si čo najviac informácií. Čo sa týka formy výučby v Dánsku, môžete spomenúť Problem Based Learning, na ktorom je postavený dánsky vzdelávací systém.

 

3. PREČO PRÁVE ODBOR MARKETING MANAGEMENT? (WHY DID YOU CHOOSE MARKETING MANAGEMENT?)

Pokiaľ ste si vybrali daný obor, školu často zaujíma, prečo ste sa rozhodli práve pro tento odbor. V tomto prípade je najlepšie spomenúť dôvody, ktoré ste napísali v motivačnom liste. Je takisto dobré zmieniť sa o tom, že sa o danú tematiku (napr. Marketing, Business, Design a pod.) aktívne zaujímate – čítate články, sledujete videá, aplikácie atď. Ak by ste mali dokonca v danom odbore pracovné skúsenosti (stáž, brigáda a pod.), určite to spomeňte. V Dánsku sa pozerajú na študenta komplexne a uprednostňujú vždy študentov, ktorí majú iniciatívu dosiahnuť svoje ciele reálnymi krokmi.

 

4. ČO OČAKÁVATE OD ŠTÚDIA NA NAŠEJ UNIVERZITE? (WHAT DO YOU EXPECT FROM STUDYING AT OUR UNIVERSITY?)

Asi najčastejšie kladená otázka pri interview na škole. Dánske školy dbajú na svoj profil a neustále sa snažia skvalitňovať svoje služby a úroveň vzdelania. Práve preto sa snažia zistiť, čo študent od školy očakáva a či by boli jeho očakávania po nástupe na školu splnené. Pri položení tejto otázky je najlepšie zmieniť sa, že Dánsko ste si vybrali hlavne na základe prakticky orientovanej formy výučby. Dobré je tiež spomenúť prácu v tíme a odlišnosť od škôl na Slovensku, čo je aj vašou hlavnou motiváciou pre štúdium v ​​Dánsku.

 

5. AKÉ SÚ VAŠE KARIÉRNE AMBÍCIE DO BUDÚCNOSTI? (WHAT ARE YOUR FUTURE CAREER AMBITIONS?)

Veľmi dôležitá a podstatná otázka, na ktorú naši študenti niekedy nevedia priamočiaro odpovedať. Mladí Dáni sú viac samostatní a vďaka kvalitnému vzdelávaciemu systému sú presne vedení ku rozhodnutiu, čo chcú v budúcnosti robiť. Aj od vás sa bude očakávať priama a podľa možnosti čo najpodrobnejšia odpoveď. Preto je dobré si vyhľadať na internete rôzne personálne testy, aby ste uistili, v čom ste dobrí. Ďalšou možnosťou je vyhľadanie konkrétnej pozície v konkrétnej firme (čo najlepšie v Dánsku, aby vedeli, že tam plánujete prípadne ostať), čo môžete použiť ako argument, prečo chcete vyštudovať práve univerzitu v Dánsku.

 

6. AKÉ SÚ VAŠE SILNÉ A SLABÉ STRÁNKY? PREČO SI MÁME VYBRAŤ PRÁVE VÁS? (WHAT ARE YOUR STRENGHTS AND WEAKNESSES? WHY TO CHOOSE YOU?)

Keďže štúdium prebieha prevažne v skupinách, je určite dobré sa zmieniť, že ste tímový hráč, ktorý je ochotný vydať maximum úsilia pre dosiahnutie kvalitného výsledku. Tato otázka vyzerá na prvý pohľad veľmi jednoducho, ale študenti často nevedia, čo odpovedať. Aby vás táto otázka neprekvapila, odporúčame si preto ešte pred interviewom spísať na papier vaše silné a slabé stránky. Bolo by takisto ideálne, ak by ste vedeli svoje znalosti relevantne podložiť (certifikáty, referencie). Jednou z možností je napr. profil na sociálnej sieti LinkedIn, ktorá mapuje vaše profesijné a študijní skúsenosti, kde si vás známi, kolegovia či zamestnávatelia môžu pridávať a hodnotiť vaše schopnosti a znalosti.

 

7. AKO HODNOTÍTE SVOJU ÚROVEŇ ANGLIČTINY? (HOW WOULD YOU EVALUATE YOUR LEVEL OF ENGLISH?)

Pokiaľ máte certifikát, určite nebuďte skromní a upozornite na to. Vašou úlohou je ukázať vašu pridanú hodnotu oproti iným študentom a vedieť sa predať. Môžete to kľudne rozdeliť na jednotlivé kategórie – napr. reading, listening, writting a ohodnoťte sa. Ten, kto s vami bude robiť rozhovor tak aspoň uvidí, že sa na svoju úroveň jazyka pozeráte s nadhľadom a uvedomujete si aj svoje slabšie stránky.

 

8. VIETE, AKÉ SÚ PRIEMERNÉ NÁKLADY ŠTUDENTOV NA MESIAC V DÁNSKU? (DO YOU KNOW, WHAT ARE STUDENTS‘ AVERAGE MONTH EXPENSES IN DENMARK?)

Školy potrebujú mať istotu, že to v Dánsku zvládnete aj po finančnej stránke. Preto je dobré si najprv zistiť náklady na život, aby ste vopred vedeli, s čím počítať do doby, kým si nenájdete brigádu. Bližšie informácie nájdete na našich stránkach.

 

NÁŠ TIP:

Úsmev a pohoda – Dáni sú veľmi milí a usmievaví ľudia. A rovnako to bude vyzerať aj pri vašom Skype interview. Rozhodne sa nemáte čoho obávať. Stačí úsmev, dobrá nálada a máte to vo vrecku :).

Nezmieňujte finančnú podporu!!!!! – V žiadnom prípade nespomínajte študentskú podporu (tzv. SU) ako hlavnú motiváciu, prečo chcete odísť do Dánska! Nárok (pri brigáde – 43 hodín mesačne) síce na ňu máte, avšak Dáni sú na túto tému dosť citliví!

Spracovávame súbory cookies. Pomáhajú nám k správnemu fungovaniu webovej aplikácie, na poskytovanie funkcií sociálnych sietí, personalizáciu obsahu a inzercie a k analýzam jeho návštevnosti. používaním webu súhlasíte s ich použitím.